2
6 osobina koje će Vas učiniti boljim menadžerom - iConsult d.o.o. Autorski tekst
Avatar

6 osobina koje će Vas učiniti boljim menadžerom

Menadžerske veštine
Ivan Marković
16158 puta

Kada je reč o upravljanju, uvek sam bio veći pobornik osnovnih veština u odnosu na ono što je moderno. Naravno, nema ničeg lošeg u, recimo, veštinama prezentacije koje će fascinirati publiku, ali kada je u pitanju operativna efikasnost, uspeh je zasnovan na tome kako dan za danom izlazite na kraj sa osnovnim menadžerskim zaduženjima. U tom duhu, u tekstu Vam dajemo 6 osobina koje će Vas učiniti boljim menadžerom.

1. Budite otvoreni za nove načine gledanja na stvari - Najbolji menadžeri su fleksibilni, prilagodljivi i tesno povezani sa svojim okruženjem. Uvek treba biti u potrazi za novim prilikama i mogućnostima. Budite dobar slušalac. Mnoge od najboljih ideja za poboljšanje procesa dolaze direktno od zaposlenih “na terenu”, jer su oni su najbliži operativnom radu i svakodnevno u njemu. Rigidnost nije saveznik napretka. Nemojte se plašiti da se udaljite od rečenice: "Kod nas se oduvek radi na ovaj način"

2. Očekujte izvrsnost - Postavite visoke, ali ne i nedostižne standarde i očekujte da ih Vaši zaposleni ostvare. Najbolji menadžeri nisu oni koji su "najteži" ili "najfiniji", nego oni koji dobijaju najbolje rezultate od ljudi kojima rukovode. Jednom kada vaši zaposleni prepoznaju da od njih očekujete visoke standarde, to neće lako zaboraviti. Ako vaši zaposleni znaju da traže izvrsnost od sebe, veća je verovatnoća da će je u sebi i pronaći.

3. Potrudite se da vaši zaposleni jasno znaju na šta treba da se usredsrede – Pre svega na te visoke standarde navedene u tački 2. Budite sigurni da se oni jasno odražavaju kroz ciljeve koje postavljate zaposlenima. Dobro osmišljeni, merljivi ciljevi zaposlenih su najbolji prijatelj svakog menadžera. Oni su ti koji poboljšavaju učinak zaposlenog i pomeraju ga iz domena subjektivnog osećaja u nešto opipljivo. Ako su na početku godine temeljno razmotreni i postavljani, ciljevi će biti dragocen vodič i putokaz i za zaposlenog i za menadžera.

4. Zaštitite svoje vreme - Vreme je potcenjeno, ali ključno sredstvo za upravljanje i od suštinskog značaja  za temeljno donošenje odluka. Svakog menadžera posao prirodno vuče u mnogo pravaca. To često rezultuje time da „stvari budu samo urađene“, pre nego da rad bude optimizovan i kvalitetan. Najefikasniji rukovodioci bukvalno štite  svoj raspored. Naravno, uradili su ono što oni treba da urade, ali oni dobro definišu prioritete, delegiraju efikasno i ostavljaju  dovoljno vremena da pažljivo razmislite gde i kada su najpotrebniji.

5. Redovno komunicirajte i pružajte korisne povratne informacije u realnom vremenu - Naravno, efikasna komunikacija može da zvuči pomalo banalno, ali to je zato što je toliko fundamentalna da se bez nje ne može upravljati. Odlični menadžeri uvek moraju da budu odlični u komunikaciji.  Obezbeđivanje dovoljno povratnih informacija - kako pozitivnih tako i negativnih - je srž ove veštine. Stvarno budite dostupni ljudima koje vodite. Budite tu, budite prisutni, budite dostupni. Čak i ako ste na putu, i dalje možete biti  lako dostupni putem telefona, email-a, poruka itd. Bolje je da budete šef koji je fizički udaljen i lak za komunikaciju sa ljudima koje vodite, nego  da budete fizički blizu, ali nepristupačan u komunikaciji.

6. Nemojte izbegavati sukob, nego ga rešite direktno i pošteno - Kao što svaki menadžer zna, radno okruženje je plodno tlo za sukob. Međuljudski odnosi, zarade, privilegije, priznanja, smanjenje troškova, otkazi, odnosi menadžment-zaposleni, nikada ne nedostaju situacije nabijene emocijama, koja mogu dovesti do sukoba. Koliko god ste često u iskušenju da pogledate na drugu stranu, najbolji menadžeri ne izbegavaju sukob - oni brzo i pravično rešavaju problema. Zaposleni su pažljivi posmatrači; oni dobro vide ko preduzima akcije kada je to potrebno, a ko ne. Oni poštuju menadžere koji izlaze na kraj sa teškim situacijama, baš kao što će izgubiti poštovanje za one koji su ih konstanto izbegavaju.

Upravljanje zaposlenima  je složen zadatak koji zahteva širok skup veština. Savladavanje osnova pruža solidan temelj na kome će se graditi svakodnevni rad.

Ovo nikako nije lista svih osobina koje menadžer treba da ima, ali predstavlja šest osnovnih, pouzdanih osobina koje će vam pomoći da lakše i efikasnije vodite svoje zaposlene.